המזון והארוחות הם חלק חשוב ומרכזי בחוויה אותה מעניק בית המלון לאורחיו, בין אם מדובר בארוחות העיקריות המוגשות בחדר האוכל המרכזי, במזון המהיר המוגש בבר הבריכה, במשקאות הבר שבלובי, בכיבוד המוקפד בטרקלין ה-VIP או בכל סוג מזון אחר בכל אחת מהנקודות האחרות במלון. ציפיות האורחים בבתי המלון גבוהות, כנ"ל לגבי ציפיותיו של הבעלים המתכנן את מערכות המזון.

ב-40 השנים האחרונות תכננו את מערכי המזון במרבית בתי המלון בארץ (ואפילו כמה בחו"ל). לאורך השנים הרבות צברנו ניסיון והיכרות עם האתגרים הכרוכים בתכנון מערכות מזון. בין האתגרים המובילים ישנו המאבק שבין הרצון לספק ולהפיק מהמטבח מעל ומעבר אל מול מגבלות הנדל"ן שלו והשטחים המוגדרים. זהו חלק ממאבק מתמיד בין מתכנן המטבחים לבין האדריכלים והמעצבים, המבקשים להקצות שטחים גדולים ככל האפשר לאזורים הציבוריים. מתכנן המטבחים נדרש, מצד אחד, לעמוד על הקצאת השטחים המינימליים אשר יענו על דרישות משרד הבריאות, אך בה בעת לדעת לתת ללקוח את הפתרונות אשר יאפשרו לו לקיים את רמת האירוח הגבוהה ביותר.

בדוגמאות לפנינו, ניתן לראות פתרונות לאתגרים מהסוג הזה:

מטבח הצמוד לחדר האוכל, פתוח בחלקו לקהל (Show Kitchen), הכולל מספר פונקציות של הכנה, כמו גם שרות לבר בלובי והדחת כלים. עיקר הפעילות מתבצעת במטבח מרוחק, בו ימוקמו מחסני המזון, יתבצעו תהליכי הכנת המזון ובישול (חם וקר), כמו גם שירות עבור אולם האירועים של בית המלון (וחדר אוכל מרווח עבור העובדים). בר הלובי האובאלי נולד במוחם הקודח של המעצבים, וקרם עור וגידים בשיתוף אתנו. טרקלין ה-VIP עבר גלגולים רבים בשל אילוצי מקום, אולם המטבחון הקטן המשרת אותו תוכנן בצורה המאפשרת לו לפעול בצורה אופטימלית.

עיצוב ובניית אתרים webthenet